ספא

ספא  פרסם כאן  מאמרים
 
 
טיפולים

טיפולים טיפולים אלטרנטיביים או כפי שהם מכונים גם טיפולי רפואה משלימה הפכו בעשור האחרון לחלק בלתי נפרד מסל הטיפולים המוצעים היום לחולים

טל
פורסם: 8/25/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית טיפולים

 

טיפולים

טיפולים אלטרנטיביים או כפי שהם מכונים גם טיפולי רפואה משלימה הפכו בעשור האחרון לחלק בלתי נפרד מסל הטיפולים המוצעים היום לחולים הן במסגרות פרטיות והן במסגרת קופות החולים השונות.  מהו ההבדל בעצם בין טיפולים קונבנציונליים לבין טיפולים אלטרנטיביים?

בצורה גסה ניתן להכליל ולומר שרפואה קונבנציונלית מעניקה טיפולים שמתייחסים למחלה ולא לחולה בעוד שברפואה משלימה טיפולים מעמידים את החולה במרכז וממנו יוצאים אל המחלה. ונסביר. טיפולים קונבנציונליים מטפלים במחלה, בסימפטומים ונותנים אותו מענה למספר גדול של חולים. לדוגמא: לכאב ראש יש כדור נגד כאב ראש. יש אולי מספר סוגים של כדורים נגד כאב ראש אבל הם כולם מטפלים בכאב ראש כללי. מה הסיכוי שכאב הראש שלי ושלך הם אותו כאב ראש? הרי אנחנו אנשים שונים, עם סיפור חיים שונה, עם בעיות שונות ועם תגובה שונה לחומרים מהם עשויים הכדורים. זוהי התפיסה של טיפולים אלטרנטיביים. טיפולים אלטרנטיביים מתחילים מהמטופל. מיהו המטופל, מה מאפיין אותו, מה מתאים לו וכדומה. טיפולים אלטרנטיביים יתאימו את הטיפול למטופל. הראש הוא רק חלק מהחולה ולכן יבדקו האם טיפולים צריכים להיות בראש או אולי במקומות אחרים בגוף. 

מאפיין נוסף של טיפולים קונבנציונליים הוא המיידיות שלהם. טיפולים קונבנציונליים נועדו לפתור בעיה בצורה מהירה. טיפולים אלטרנטיביים בדרך כלל איטיים יותר ואורכים זמן רב יותר. בדרך כלל נהוג לטעון שהודות לכך, סוג טיפולים זה פותר את הבעיה מהשורש ובאופן יסודי יותר. כמו כן טיפולים אלטרנטיביים משמשים כדי למנוע מחלות וחוסר איזון פיסי ונפשי. טיפולים קונבנציונליים הם בדרך כלל לא טיפולים בהם משתמשים כדי למנוע מחלה אלא כדי לטפל במחלה או בבעיה קיימת.

כל אחד צריך לבחור איזה סוג טיפולים מתאים לו, בהתאם לבעיה שהוא מבקש לפתור. יש אנשים שבוחרים רק טיפולים אלטרנטיביים ואחרים בוחרים רק טיפולים קונבנציונליים ויש כמובן אנשים שבוחרים ליהנות מהטוב שבכל העולמות ומשלבים טיפולים קונבנציונליים עם טיפולים אלטרנטיביים.