ספא

ספא  פרסם כאן  מאמרים
 
 
טווינא

טווינא מי שמעוניין ללמוד טווינא יכול למצוא קורסים להכשרת מטפלי טווינא בבתי ספר ומכללות לרפואה משלימה. לימודי טווינא כוללים לימודים ע

טל
פורסם: 8/25/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית טווינא

 

טווינא

מי שמעוניין ללמוד טווינא יכול למצוא קורסים להכשרת מטפלי טווינא בבתי ספר ומכללות לרפואה משלימה. לימודי טווינא כוללים לימודים עיוניים ולימודים מעשיים. במסגרת לימודים עיוניים של תחום טווינא לומדים תיאוריות שונות של רפואה סינית ופילוסופיה סינית שהרי טווינא שהיא למעשה הפיזיותרפיה הסינית מבוססת על ההנחה שחוסר איזון אנרגטי גורם לבעיות ומחלות ואיזון האנרגיות בגוף מאפשר ריפוי.בין היתר מטפלים הלימודים העיוניים בנושא יין ויאנג וכדומה. צד נוסף של הלימודים העיוניים של טווינה כולל אבחון על פי הרפואה הסינית, שהוא אינו דומה לאבחון שאנו מכירים מהרפואה הקונבנציונלית.

טיפול טווינא, ולמעשה כל הטיפולים של הרפואה הסינית מבוססים על האבחון הזה. מדוע הדבר חשוב? מי שמגיע לטיפול כדי לפתור בעיה בצוואר למשל צריך לאתר את הגורם לבעיה ולטפל בו ולא רק בסמפטום. גם לתפקוד אברי הגוף השונים מתייחסת הרפואה הסינית בצורה שונה מהרפואה הקונבנציונלית ולכן יש ללמוד גם את נושא זה במסגרת לימודי טווינא. הלימודים המעשיים של טווינא כוללים ראשית כל הכרת המרידיאנים ונקודות אנרגטיות על המרידיאנים, שהרי כפי שאמרנו טכניקת טווינא מבקשת לפתוח חסימות אנרגטיות ולהביא לאיזון אנרגטי של הגוף.

כמו כן נלמדות שיטות שונות לטיפול במרידיאנים, הן באמצעים ידניים והן באמצעי עזר שונים כמו מוקסה, כוסות רוח ועוד. לימודי הליבה הן טכניקות של טווינא, שהן מגוונות. חשיבות יש ללימוד צ'י קונג כעזר. בדרך כלל כוללים לימודי טווינא גם סטאז' מעשי. טווינא הוא מקצוע מרתק למי שטיפול באנשים הוא הייעוד שלו וכיום יש יותר ויותר מקומות בהם ניתן להשתלב בעבודה בתחום. טווינא , כמו שיטות רפואה משלימה נוספות, נכנס למערך הטיפולים שמציעות אפילו קופות החולים השונות בארץ, כמו גם לבתי ספא ומרפאות עיסוי רפואי.