ספא

ספא  פרסם כאן  מאמרים
 
 
עיסוי מקצועי

עיסוי מקצועי עיסוי הוא טכניקת טיפול עתיקה המביאה תועלת לגוף האדם ולנפשו. ישנן טכניקות עיסוי רבות וחשוב כאשר זקוקים או רוצים טיפול להקפ

טל
פורסם: 8/25/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית עיסוי מקצועי

 

עיסוי מקצועי

עיסוי הוא טכניקת טיפול עתיקה המביאה תועלת לגוף האדם ולנפשו. ישנן טכניקות עיסוי רבות וחשוב כאשר זקוקים או רוצים טיפול להקפיד על עיסוי מקצועי, לא משנה מה הטכניקה. מדוע חשוב עיסוי מקצועי? כי אנחנו נותנים לאדם אחר, המטפל, את האחריות על גופנו ונפשנו ולכן אנחנו צריכים להיות בטוחים שהוא יודע מה שהוא עושה ולא יגרום לנו נזק. אמנם הסבירות לגרימת נזק היא נמוכה אבל אנחנו לא רוצים להסתכן בכלל.

מטפל שנותן עיסוי מקצועי בדרך כלל ישאל את המטופל לפני תחילת הטיפול מספר שאלות שיתנו לו אינדיקציה על המצב הגופני של המטופל, מחלות מהן הוא סובל או סבל, בעיות פיסיות וכדומה. תישאול זה לפני עיסוי מקצועי מיועד לסייע למטפל לבחור עבור המטופל את הטיפול האופטימאלי. למשל, אדם שעובד על מחשב שעות רבות בכל יום ותפוס לו הצוואר הבעיה שלו שונה מאדם שנתפס לו הצוואר באופן חד פעמי, אצל המטופל הראשון סביר להניח שהבעיה תחזור מיד לאחר טיפול עיסוי  מקצועי כי הגורמים לבעיה לא השתנו. יתכן והמעסה ימליץ למטופל על תרגילים שיקלו עליו.

אם אינכם בטוחים אם מי שהציע לכם עיסוי מקצועי הוא אכן מורשה לבצע עיסוי מקצועי תוכלו לבדוק זאת באתר של איגוד מקצועות העיסוי בישראל. באתר אפשר למצוא מידע על מטפלים בתחום עיסוי מקצועי וכן על בתי ספר לעיסוי למי שמעוניין ללמוד עיסוי מקצועי.

אחד הדברים שהודרו על ידי איגוד מקצועות העיסוי בישראל הם הגבולות שבין עיסוי מקצועי לבין הטרדה מינית בעת ביצוע עיסוי. גם זו סיבה חשובה להקפיד על בחירת מטפל עיסוי מקצועי ולא לבחור מטפל בעיסוי שאולי הוא זול אבל איננו יודעים מה הכשרתו אם בכלל הוכשר לטיפול בתחום עיסוי מקצועי.