ספא

ספא  פרסם כאן  מאמרים
 
 
כוסות רוח

כוסות רוח הרפואה הסינית קיימת כבר מאות שנים ומהווה חלק אינטגראלי ברפואה האלטרניבית. הרפואה הסינית עוסקת בעיקר בטיפולים טבעיים אשר מקור

רות
פורסם: 9/13/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית כוסות רוח

 

כוסות רוח

הרפואה הסינית קיימת כבר מאות שנים ומהווה חלק אינטגראלי ברפואה האלטרניבית. הרפואה הסינית עוסקת בעיקר בטיפולים טבעיים אשר מקור התרופות הוא מהצומח ומהחי. אחד הטיפולים המוכרים ברפואה האלטרנטיבית, הוא טיפול כוסות רוח.

הטיפול דרך כוסות רוח הוא נושא אשר מעט שנוי במחלוקת, משום שנהוג לקשר את הטיפול לשיטות סבתא מסורבלות, אך למעשה מדובר בטיפול פופולארי בעזרת כוסות רוח אשר מוצמדות לעור המטופל ואמורות ליצור תת לחץ (וואקום( באמצעות שימוש חימום הכוסות או בעזרת משאבות. כוסות הרוח המונחות על עור המטופל שואבות את רקמות העור וכך אמורות לטפל בהתכווצויות של שרירים. 

כך למרות הרתיעה הראשונית, הרבה מעידים על הטיפול, כוסות הרוח כטיפול יעיל ומומלץ. כוסות הרוח עשויות מחומרים שונים ומגוונים, לרב הן עשויות מזכוכית, אך ניתן למצוא גם כוסות רוח העשויות מפלסטיק, עץ במבוק או חימר.

אז איך טיפול כוסות רוח באמת עובד? ראשית יש לחבר בין כוסות הרוח לגוף דרך יצירת וואקום, הוואקום שנוצר למעשה שובר את נימי הדם וכך יש זרימה טובה יותר של דם ושל אנרגיה במקום בו כוסות הרוח מונחות וכך אנו מגיעים לתוצאה של סילוק הכאבים.

טיפול כוסות רוח יעיל במיוחד כאשר מדובר בדלקות שונות, כאבי פרקים, כאבי גב, שרירים מכווצים, צינון וחולשה כללית. אך כמו כל טיפול, יש לזכור כי גם טיפול כוסות רוח הוא טיפול אשר יכול לגרום לתופעות לוואי כגון: כאב לאחר הטיפול, סימני הכוסות (יוצרים לעיתים שטף דם פנימי או שלפוחיות מלאות נוזלים) ונדידת כאב.

אין לשכוח, כמו כל טיפול קונבנציונאלי ואלטרנטיבי, גם בטיפול כוסות רוח, יש לפנות למטפל מוסמך אשר מכיר את השיטה ולמד אותה ביסודיות, יש לזכור שמדובר בטיפול בנימי ושטפי דם שונים ולא היינו רוצים לתת למי שאינו מוסמך לטפל בנו.