ספא

ספא  פרסם כאן  מאמרים
 
 
עיסוי הוליסטי

עיסוי הוליסטי בימים בהם הרפואה האלטרנטיבית פופולארית יותר מאי פעם, העיסויים הפכו להיות אטרקטיבים ופתרון מומלץ במקרים רבים של כאבים ותש

רות
פורסם: 9/13/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית עיסוי הוליסטי

 

עיסוי הוליסטי

בימים בהם הרפואה האלטרנטיבית פופולארית יותר מאי פעם, העיסויים הפכו להיות אטרקטיבים ופתרון מומלץ במקרים רבים של כאבים ותשישות, אחד הבולטים שבניהם הוא עיסוי הוליסטי שנחשב לאחד מהטיפולים האפקטייבים והפופולאריים ביותר.

עיסוי הוליסטי להבדיל מעיסויי רגיל מתאפיין ברכות וזרימה. עיסוי הוליסטי נעשה בעיקר על מנת לתת לגוף להשתחרר ולהוריד מתחים נפשיים שפוקדים אותו בחיי היום יום. 

עיסוי הוליסטי כמו כן, יש התמקדות רבה בחיבור שבין הגוף לנפש ופונה לרמה הנפשית, גופנית ורוחנית של המטופל. עיסוי הוליסטי כאמור משחרר שרירים תפוסים, מזרים דם ומשפר את תנועות הגוף. השיטה משלבת טכניקות עיסויי שונות תוך כדי התייחסות לכל מרכיבי הגוף. עיסוי הוליסטי היא שיטה עתיקה המאגדת בתוכה שיטות עיסוי רבות על מנת להתאים לא רק למצב הגופני של המטופל, אלא גם למצבו הנפשי.

מקור עיסוי הוליסטי מגיע מהתפיסה בה הגוף איננו נפרד מהרגש או מהמחשבות וכי אנו מורכבים מהחלק המנטאלי, רגשי, פיסי ורוחני. חלק מהתפיסה היא שהרגש והמצב הרוחני שלנו משפיע באופן ישיר על המצב הפיסי שלנו ולכן אין להפריד בין השניים. עיסוי הוליסטי מסייע למטופלים בהשגת שלווה ורוגע, התמודדות עם מצבים מלחיצים, מעשיר את היצרתיות, מעודד עירונות וכמובן מגביר את המודעות שבין הגוף לנפש.

אחד מיתרונותיו הבולטים של עיסוי הוליסטי הוא התוצאה המיידית אשר מתקבלת. לרב המטופלים בשיטת עיסוי הוליסטי מרגישים הקלה ונינוחות ישר לאחר הטיפול. לכן כאשר אנו מגיעים לטיפול עיסוי הוליסטי יש דגש גדול על הקשר שבין המטופל למטפל וכמו כן דגש על אבחון מקדים של המטופל. על המטפל לתת שומת לב מרבית לצרכי המטופל ולהקשיב לגופו ולכן אין להתפשר במטפל, יש לפנות למטפל מקצועי ומוסמך אשר יעניק ויתן מענה אפקטיבי ומקסימאלי לבעיות הגופניות והנפשיות של המטופל.