ספא

ספא  פרסם כאן  מאמרים
 
 
עיסוי לנשים

עיסוי לנשים במהלך ההריון נשים סוחבות עימן משקל עודף וחוות שינויים הורמונאליים רבים אשר לעיתים מכבידים על הגוף. על מנת להתמודד ואף להבי

רות
פורסם: 9/13/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית עיסוי לנשים

 

עיסוי לנשים

במהלך ההריון נשים סוחבות עימן משקל עודף וחוות שינויים הורמונאליים רבים אשר לעיתים מכבידים על הגוף. על מנת להתמודד ואף להבין טוב יותר את התופעות הנלוות עם ההריון פותח עיסוי לנשים בהריון, על מנת להזרים את הדם בצורה הטובה ביותר, להרגיע מכאבי שרירים ולשכך כאבים.

עיסוי לנשים בהריון משחרר מתחים בבית החזה וכך מאפשר כניסה מרבית של אוויר לנשימה ובכך פוחת המתח הנובע מההריון. עיסוי לנשים להבדיל מהעיסוי הקלאסי, פותח ספציפית לנשים תוך כדי התחשבות בכל הפרמטרים השונים המתרחשים בגוף האישה בזמן ההריון.

לכן עיסוי לנשים מומלץ מאוד לנשים בהריון החל מסוף החודש הרביעי (שבוע 18), במיוחד לנשים אשר סובלות מלחץ דם וכאבי רגליים. עיסוי לנשים כולל עיסוי מפנק ועדין המלווה בשמנים ריחניים וארומטיים אשר מסייעים להפגת המתחים. נוסף עיסוי לנשים בדרך כלל יהיה משולב עם הדרכות נשימה לקראת הלידה, ליווי והדרכה בהריון והכנה ללידה ולהורות.  

עיסוי לנשים מעניק לאותן נשים הרות רגיעה קלה לקראת הלידה, יש לזכור כי אומנם מדובר בתקופה מיוחדת מלאה בהתרגשות, אך גם תקופה לא קלה לגוף אשר עובר שינויים רבים. עיסוי נשים בהריון מעניק ליולדת להנות ולהרגע במשך 40-75 דקות על מנת לשחרר שרירים תפוסים, להקל על כאבים ולשחרר את מפרקי הברכיים והיריכיים. ישנם אפילו מחקרים שונים בהם הוכח כי עיסוי לנשים בהריון משפיע על מצבה של האם וכך גם על מצבו ההתפתחותי של העובר ובנוסף מעניק לנשים איון נפשי ופיזיולוגי. 

אך יש לזכור, כמו כל תחום בענף הרפואה האלטרנטיבית, גם עיסוי לנשים בהריון, יש לפנות לקליניקה מוסמכת וכמובן מטפל מוסמך, אשר קיבל תעודת הסמכה ממוסד מוכר וידוע. נוסף ישנה חשיבות גדולה לתחושת הנינוחות בין המטופל ומטפל, על שניהם להרגיש נוח על מנת לקבל ביצועיים טובים.