ספא

ספא  פרסם כאן  מאמרים
 
 
עיסוי רפואי

עיסוי רפואי עיסוי רפואי הפך להיות טיפול נפוץ, במיוחד בימים בהם הרפואה האלטרנטיבית פופולאריית יותר מאיי פעם. כמו כן עיסוי רפואי נותן

רות
פורסם: 9/13/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית עיסוי רפואי

 

עיסוי רפואי

עיסוי רפואי הפך להיות טיפול נפוץ,  במיוחד בימים בהם הרפואה האלטרנטיבית פופולאריית יותר מאיי פעם.  כמו כן עיסוי רפואי נותן פתרון מומלץ במקרים של עייפות שרירים, כאבי שרירים, כאבים כרוניים, תשישות ושלל בעיות נוספות וממוקדות. 

עיסוי רפואי כולל שיטות רבות ומגוונות לטיפול כגון עיסוי שוודי, צרפתי, סיני, איוורוודה, כף רגל ואפילו עיסויי פנים. עיסוי רפואי מתבסס על התמקדות התנועה של הרקמות בגוף והזרמת דם ואנרגיה טובה. עיסוי רפואי נותן לגופנו תשומת לב לאזורים ממוקדים בגוף ובכך מקל על כאבים שונים. בנוסף לפתרון בעיות כאבים או התכווצויות שריריים, עיסוי רפואי יכול לסייע ולשפר את מהלך התפקוד התקין של גופנו, כך למשל עיסוי רפואי יכול להאט את דופק הלב, להוריד לחץ דם ולהמריץ את מחזור הדם. עיסוי רפואי יכול גם להוריד מתחים וחרדות, להשרות שלווה, לעודד רגיעה ובכך לשפר את איכות החיים.

בנוסף עיסוי רפואי פופולארי מאוד בתחום הספורט, בין אם מדובר בשחרור הגוף לפני אימון, או שיפור ביצועיים. הסיבה היא כי עיסוי רפואי מעודד נשימה קלה ועמוקה יותר, משפר את מחזור הדם וכמובן מסייע בכאבים. אך עיסוי רפואי אינו מומלץ לנשים בהריון, לאנשים אשר סובלים מלחץ דם גבוהה, חולים במחלות זיהומיות מדבקות או מחלות עור. 

עיסוי רפואי עובד על מספר מישורים ועקרונות: כיוון (מהאיבר הקרוב לגוף לרחוק), לחץ משתנה, קצב עיסויי, מגע רפוי, תנועות קלות, מיקום (מהאזור הכואב והלאה), משך ותדירות בהתאם לצרכי המטופל וחומרי ריכוך כגון שמנים ארומטיים, משחות או אבקות שונות. 

אך יש לזכור, כמו כל תחום בענף הרפואה האלטרנטיבית, גם עיסוי רפואי יש לפנות לקליניקה מוסמכת וכמובן מטפל מוסמך, אשר קיבל תעודת הסמכה ממוסד מוכר וידוע. נוסף ישנה חשיבות גדולה לתחושת הנינוחות בין המטופל ומטפל, על שניהם להרגיש נוח על מנת לקבל ביצועיים טובים.